De gemeenteraad heeft dinsdag 5 maart het Verkeers- en parkeerplan Thorn vastgesteld. Alle gebiedsontwikkelingen in Thorn zijn van invloed op de verkeers- en parkeersituatie in Thorn. Daarom heeft gemeente Maasgouw adviesbureau Goudappel gevraagd om een onderzoek te doen naar de verkeers- en parkeersituatie. Daarbij is gekeken naar een goede verdeling van ruimte voor het autoverkeer en het wandel- en fietsverkeer, bereikbaarheid en leefbaarheid en naar verkeersveiligheid.

Het advies van Goudappel is in oktober 2022 gepresenteerd aan bewoners en belanghebbenden in Thorn. Daarna is het zienswijzentraject ingegaan. Op basis van het verkeersadvies van Goudappel en de verwerking van de zienswijzen is het definitieve Verkeers- en parkeerplan Thorn tot stand gekomen dat de gemeenteraad nu heeft vastgesteld.

Ook heeft de gemeenteraad budget beschikbaar gesteld voor de verkenning en uitvoering van de maatregelen voor de korte termijn die in het verkeers- en parkeerplan staan. Het verkeers- en parkeerplan is te downloaden op de pagina Thorn - verkeer en parkeren.