Wilt u (een deel van) de weg gebruiken? Bijvoorbeeld om er een steiger of puincontainer te plaatsen? Dan heeft u daarvoor meestal geen vergunning nodig.

Wat moet ik doen?

Voor het plaatsen van een voorwerp moet u voldoen aan de nadere regels(externe link). Weet u niet zeker of u hieraan voldoet? Dan kunt u de vergunningcheck in het Omgevingsloket(externe link) invullen. Omstandigheden waar naar gekeken wordt zijn onder andere:

• Grootte van het voorwerp dat u wilt plaatsen
  • Locatie waar u het voorwerp wilt neerzetten
  • Hoe lang u het voorwerp wilt laten staan
  • Veiligheid op de weg

Als blijkt dat u een ontheffing nodig heeft, kunt u die aanvragen bij de gemeente. Stuur hiervoor een e-mail naar info@gemeentemaasgouw.nl met de volgende gegevens:

• Welk voorwerp u gaat plaatsen
  • Waar u het gaat plaatsen
  • De periode en het tijdstip dat u het gaat plaatsen

Wat kost het?

Een ontheffing voor het plaatsen van voorwerpen op of aan de weg kost € 46,-

Meer informatie

Weet u niet zeker of u aan de nadere regels voldoet? Neem dan telefonisch contact op met de Omgevingsdienst van Servicecentrum MER via 0475 - 25 51 00(externe link).