Geen of vervuild drinkwater

Schoon water is een eerste levensbehoefte. Aan de kwaliteit van ons drinkwater stellen we hoge eisen. WML werkt continue aan haar leidingnet om ervoor te zorgen dat er water uit de kraan blijft komen. Toch kan het door een storing of door werkzaamheden gebeuren dat er geen water uit de kraan komt of dat kraanwater niet voldoet aan alle eisen. Je kunt het water uit de kraan dan niet (direct) gebruiken.

Geen water? 

Heeft u geen water of is er een lekkage? Dan neemt u contact met met WML (Watermaatschappij Limburg). WML is verantwoordelijk voor lekkages die plaatsvinden in het leidingnetwerk vóór de watermeter. 

U meldt uw storing via telefoonnummer 043 - 309 09 09 of via de website Waterstoring. Op die website ziet u direct welke storingen er nog meer gemeld zijn in uw buurt.

Wat kan ik doen om me voor te bereiden?

  • Zorg voor voldoende water voor drie dagen (reken op drie liter per persoon per dag) en een aantal lege, schone flessen of een jerrycan. Denk ook aan eventuele huisdieren.
  • Als WML de werkzaamheden aankondigt, kun je van tevoren je bad of extra flessen met drinkwater vullen.