De gemeente kan van bepaalde documenten een gewaarmerkte kopie afgeven. Dit is een verklaring dat de kopie van het document er precies hetzelfde uitziet als het origineel. De gemeente zet een waarmerk op de kopie van het originele document. Het waarmerken van een kopie kan nodig zijn voor het kopen van een huis of in gevallen waarin u het originele document niet uit handen wilt geven.

Wij waarmerken alleen gemeentelijke documenten. Voor andere kopieën kunt u terecht bij de instelling waar ze vanaf komen. Een kopie van een diploma of getuigschrift laat u bijvoorbeeld waarmerken bij de school.

Wat moet ik doen?

Voor het waarmerken van een afschrift of kopie komt u persoonlijk langs bij de gemeente.

Maak direct een afspraak

Wat moet ik meenemen?

Naar de afspraak moet u het volgende meenemen:

  • het originele document;
  • een geldig identiteitsbewijs.

Wat kost het?

Het waarmerken van een kopie of afschrift kost € 7,15.

Hoe gaat het verder?

U krijgt het gewaarmerkte document meteen mee.