Op donderdag 6 juni is de verkiezing voor het Europees Parlement. De gemeente is hiervoor nog op zoek naar stembureauleden. Bent u 18 jaar of ouder en wilt u tijdens de verkiezingen meehelpen op een stembureau? Meld u dan aan als stembureaulid!

Voorwaarden

Als u wilt helpen, dan moet u voldoen aan de volgende voorwaarden:

• U bent minimaal 18 jaar op de dag van de verkiezing.
  • U bent geen verkiezingskandidaat.
  • U beheerst de Nederlandse taal goed.
  • U werkt snel en nauwkeurig.
  • U heeft eigen vervoer van en naar het stemlokaal.

Wat wordt er verwacht?

Hieronder leggen we kort uit wat we van u verwachten van leden van een stembureau. U helpt mee in één van de 12 stemlokalen in Maasgouw. U krijgt van tevoren te horen waar u aanwezig moet zijn. Helaas kunt u geen voorkeurslocatie doorgeven. Wel proberen we altijd rekening te houden met uw woonplaats.

• U volgt voor de verkiezingen succesvol een digitale training.
  • U zorgt samen met de andere stembureauleden dat de verkiezingsdag goed verloopt. Dit gebeurt onder leiding van de voorzitter. Hij/zij geeft instructies en bepaalt de rolverdeling.
  • U bent om 07:00 uur aanwezig op het stembureau. U bereidt zich dan voor op de opening van het stembureau.
  • Op 21:00 uur sluiten de stemlokalen. Hierna helpt u mee met de telling op lijstniveau.
  • De vergoeding bedraagt: € 200,-. Voor lunch en avondeten wordt gezorgd.

Aanmelden

Wilt u zich aanmelden? Dat kan per e-mail naar verkiezingen@gemeentemaasgouw.nl. Geef in de e-mail uw naam, geboortedatum, telefoonnummer, IBAN (rekeningnummer) en adresgegevens door.