Gemeente Maasgouw blijft zich inzetten om samen met scholen schoolpleinen te vergroenen. Donderdag 21 maart was basisschool de Koningsspil in Thorn aan de beurt. En dat allemaal onder de vlag van de nationale Boomfeestdag!

We zijn al goed op weg met onze missie om onze schoolpleinen om te toveren tot groene paradijsjes waar de natuur centraal staat. Dit betekent meer avontuur en gezondheid voor onze kinderen én docenten. Afgelopen donderdag gingen de kinderen weer enthousiast aan de slag, samen met de wethouder, om bomen te planten, struiken te plaatsen en klaver te zaaien.

“Toen ik als kind in Thorn op school zat, was het ook al zoeken naar een plekje schaduw op het schoolplein", vertelt wethouder Sjors Blomen. "Mooi dat dankzij alle inspanningen kinderen nu de kans krijgen om lekker te spelen en in de schaduw van een boom te zitten. Dit voorkomt hittestress, maar is ook nog eens goed voor de natuur en het bodemleven."

Schoolplein vergroenen in Thorn

Meer vergroende schoolpleinen

Naast de basisschool in Thorn is het schoolplein van SBO Op de Tump in Heel al vergroend. Ook wordt er gewerkt aan het vergroenen van het schoolplein van basisschool de Sleye in Heel en zijn de eerste gesprekken gevoerd met basisschool Sint Martinus in Beegden.

Global Goal 13: klimaatactie

Global Goals

Gemeente Maasgouw heeft zich verbonden aan de Global Goals. Dit zijn 17 doelen voor een betere, duurzame wereld. Dit project draagt bij aan één daarvan. Lees hier meer over de Global Goals.